طراحی گرافیک-مفهوم یا نرم افزار
2020-05-11
هویت برند چیست؟
2020-05-30

سفارش طراحی لوگو

فرایند طراحی لوگو چگونه است؟

قیمت طراحی لوگو چند است؟

طراحی لوگو چه اصولی دارد؟

چه لوگویی برای کسب و کار من مناسب است؟

طراح لوگو باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

آیا طراح من نمونه کار های متنوعی در زمینه طراحی لوگو دارد؟

طراحی لوگو ارزان قیمت چه خصوصیاتی دارد؟

حداقل هزینه طراحی لوگو چند است؟

چطور می توانم سفارش طراحی لوگو سفارش دهم؟

شرایط سفارش طراحی لوگو چیست؟

فرایند طراحی لوگو از ابتدا تا پایان

1- خلاصه طراحی ( با کسب و کاری مشتری آشنا می شویم)

2- تحقیقات (انجام تحقیقات متمرکز بر صنعت ، تاریخچه و رقبا آن برند)

3- ایده پردازی ( در مورد ایده ها ، مفاهیم و موضوع ایده پردازی می کنیم)

4- اتود ( طرحهای کوچک و مختصری برای هر ایده رسم می کنیم)

5-اجرای اتودها (اجرای دیجیتالی بهترین اتودها را شروع می کنیم)

6- ارائه ( طرح های اجرایی را به کارفرما ارائه می دهیم)

7- اصلاحات و تصویب (در صورت نیاز تغییرات و اصلاحات را بر روی طرحها انجام می دهیم-همراه با کارفرما به بهترین نتیجه می رسیم)

8- تحویل (تمام طرحها و آثار را به کارفرما تحویل می دهیم)

قیمت طراحی لوگو چند است؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که از هر طراحی پرسیده میشه این است که قیمت طراحی لوگو چند است؟

اما تلاش برای پاسخ به این سؤال بدون جزئیات خاص کاری تقریباً غیرممکن است.

تعرفه طراحی لوگو بسته به الزامات ، اندازه مشاغل ، میزان تحقیق و بررسی در مورد کسب و کار ، سابقه طراح و پورتفولیو آن و حتی میزان حساسیت کارفرما بر روی لوگو متفاوت خواهد بود.

 

 

طراحی لوگو چه اصولی دارد؟

طراحی یک لوگوی موفق این روز ها برای موفقیت در تجارت و کسب و کار یک امر ضروری است.
اما چند اصل اساسی برای ایجاد یک آرم منحصر به فرد وجود دارد.
فقط یک آرم و لوگو خوب می تواند به طور هدفمند در رشد کسب و کارتان به شما کمک کند.

کسب و کارهایی که اهمیتی به برندسازی نداده اند، شکست خورده اند. بنابراین برقراری یک ارتباط خوب بصری با مردم برای انجام یک تجارت موفق بسیار ضروری است.

به همین دلیل مدیران و کارآفرینان موفق تاکید زیادی بر ایجاد برندسازی دارند.

اصول طراحی لوگو شامل 6 بخش می باشد که بصورت سرتیتر به آنها می پردایزم.

1- طرح لوگو باید ساده و بدون پیچیدگی باشد.

2- از رنگها به صورت استراتژیک استفاده شده باشد.

3- مقیاس پذیر و قابل استفاده در هر سایزی باشد.

4- در رنگ بندی سیاه و سفید (مخصوص روزنامه و مجلات و…)تاثیر خود را از دست ندهد.

5- به یاد ماندنی باشد و سریع در خاطره بیننده ثبت شود.

6- مختص به یک زمان خاص نباشد و در طول زمان کهنه نشود. 

چه لوگوی برای کسب و کار من مناسب است؟

در این قسمت 6 سبک از انواع لوگوها را معرفی می کنیم.

1- مونوگرام

مونوگرام ها با آن دسته از لوگوهایی گفته می شوند که با حروف طراحی می شوند. لوگوهایی که دارای کلمات طولانی،چند سیلابی و یا  تلفظ سخت هستند از این روش استفاده می کنند.

این طراحی  مبتنی بر تایپوگرافی است که از چند حروف تشکیل می شود. معمولا حروف های تشکیل شده در مونوگرام اول حروف هر کلمه هستند.

مونوگرام
لوگو شرکت ناسا
روند سفارش طراحی لوگو
لوگو شرکت گوگل

2- لوگوتایپ

لوگوتایپ ها به لوگوهایی گفته می شوند که تمرکز آنها بر روی نام کامل برند است. در این طراحی هیچ تصویری وجود ندارد. در لوگوتایپ ها فونت ها بصورت اختصاصی طراحی می شوند | به هیچ وجه از فونت های رایگان و معمول استفاده نکنید.

3- نماد

لوگوهایی هستند که در آنها فقط یک تصویر وجود دارد. این لوگوها برای کسب و کارها و اشخاصی که دارای یک تجارت شناخته شده نیستند توصیه نمی شود.

لوگوهای تصویری
لوگو شرکت اپل
لوگو انتزاعی | لوگو هندسی
لوگو شرکت بریتیش پترولیوم-سومین تأمین‌کننده بزرگ انرژی در جهان

4- انتزاعی | هندسی

یک علامت انتزاعی نوع خاصی از آرم تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد – مانند سیب یا پرنده (توویتر) – این یک شکل هندسی انتزاعی است. فایده یک نشان انتزاعی این است که شما بدون تکیه بر پیامدهای فرهنگی یک تصویر خاص، می توانید آنچه را که شرکت شما به صورت نمادین انجام می دهد ، منتقل کنید.

5- مسکات

مسکات به لوگوهایی که از یک تصویر کارتونی یا واقعی استفاده می کنند که بیانگر کسب و کار و تجارت شما هستند گفته می شود.

علت اینکه برخی شرکت‌ها به جای لوگوی خود یا در کنار لوگوی خود به مسکات روی می‌آورند این است که شخصیت تبلیغاتی می‌تواند مانند کتاب قصه بیان کننده داستان یا داستان‌هایی در ارتباط با محصول یا مجموعه باشد. 

لوگو کاراکتر
لوگو شرکت KFC
لوگو ترکیبی | لوگو تلفیقی
لوگو شرکت لاگوست

6- ترکیبی | تلفیقی

لوگوهای ترکیبی به لوگوهایی گفته می شوند که از ترکیب یک تایپ و یک نماد |مسکات | تصویر انتزاعی | مونوگرام به وجود می آیند.

از آنجا که یک نام با تصویر در ارتباط است ، یک علامت ترکیبی یک انتخاب همه کاره است.

همچنین در آینده می توانید فقط از نماد استفاده کنید و اجباری به استفاده از تایپ نخواهد بود.

مقالات بیشتر

بیوگرافی موسس شاتراستاک

جان اورینجر، موسس و مدیرعامل این شرکت ۵/۲ میلیارد دلاری، زمانی ایده راه‌اندازی این وب‌سایت را دنبال کرد که هیچ یک از آژانس‌های عکس آمریکا...

ادامه مطلب

هویت برند چیست؟

هویت برند چیست؟ هویت برند چیست؟ ما با یک تعریف شروع خواهیم کرد. اصطلاح هویت برند به چه معنی است؟ هویت برند مجموعه تمام عناصری است...

ادامه مطلب
 
Send this to a friend