روند سفارش طراحی لوگو
2020-05-28

هویت برند چیست؟

هویت برند چیست؟

هویت برند چیست؟

ما با یک تعریف شروع خواهیم کرد. اصطلاح هویت برند به چه معنی است؟
هویت برند مجموعه تمام عناصری است که یک شرکت ایجاد می کند تا تصویر مناسب را به مصرف کننده خود ارائه دهد.
هویت برند با ” تصویر برند ” و ” مارک تجاری ” متفاوت است. اصطلاح برندسازی به عملکرد بازاریابی یک شرکت اشاره دارد.

بیایید یه کم واقع بینانه تر به این موضوع بپردازیم. (مثالی در اهمیت برند)

فرض کنید شما یک فرد شلخته و بی انظباط هستید.  در ماه آینده یک مهمانی  تشریفاتی در شرف انجام است، آیا شما انتظار دارید به این مهمانی دعوت شوید و روی میزهای VIP این مهمانی بنشینید؟
شاید جواب شما بله باشد و بگویید در هر حالتی من به این مهمانی دعوت می شوم، اما توجه داشته باشید که شما نمی توانید دیگران را وادار کنید که دیگران با شما عکس بگیرند.

برای این کار باید کارهایی انجام داد.

نحوه صحبت کردن – نحوه پوشش لباس – مدل مو – نحوه راه رفتن و بسیاری از گزینه های دیگر باعث بولد شدن شما در جمعیت می شوند که احتمال جذب مردم به طرف شما را افزایش می دهند. هویت برند شما همان چیزی است که شما را برای مشتریان قابل تشخیص می کند. مخاطبان شما هویت برند شما را با محصول یا خدمات شما مرتبط می کنند ، و آن هویت چیزی است که باعث ایجاد ارتباط بین شما و مشتریان شما می شود.

چگونه می توان یک هویت تجاری قوی را ایجاد کرد؟

قبل از اینکه بخواهید هویت نام تجاری خود را بسازید، باید بدانید به عنوان یک برند چه کسی هستید.
• ماموریت شما چیست؟
• ارزش هایتان را بازگو کنید. (عقاید برندتان را مشخص کنید)
• شخصیت برند شما چگونه است؟ (اگر برند شما یه شخص بود چه شخصیتی داشت؟)
• برتری شما در چیست؟ (چگونه خود را از دیگر رقبا متمایز می کنید؟)
عناوین فوق همان چیزی هستند که نام تجاری شما را تعیین می کند. قبل از اینکه هویت برند خود را بسازید، مهم است که درک کاملی از هرکدام داشته باشید.

اگر در فهمیدن اینکه دقیقا چه کسی هستید مشکل دارید، نگران نباشید.

بعضی اوقات تنها چیزی که نیاز هست یک تمرکز ساده و چند سوال اساسی از خود هست.

از خودتان بپرسید :
  • چرا این تجارت را شروع کردیم؟
  • اعتقادات و ارزشهایی که به عنوان یک شرکت برای ما مهم است چیست؟
  • چه کاری را بهتر از هر کس دیگری انجام می دهیم؟
  • چه چیزی ما را خاص می کند؟
  • اگر ما می توانستیم برند خود را در سه کلمه توصیف کنیم، آنها چه می شدند؟
  • سه کلمه ای که ما می خواهیم مشتریان برای توصیف ما از آنها استفاده کنند چیست؟
 
پس از آنکه ماموریت، ارزش ها و شخصیت برند خود را مشخص کردید زمان آن رسیده که هویت برندی بسازید که کسب و کار شما را برای زمان های طولانی زنده نگه دارد.

داستان برند کوکاکولا

کوکاکولا اولین بار به‌عنوان دارو وارد بازار شد؛ اما ترکیبات آن تغییر کرد و امروزه ۹۴ درصد مردم دنیا آن را به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های...

ادامه مطلب

روند سفارش طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو فرایند طراحی لوگو چگونه است؟ قیمت طراحی لوگو چند است؟ طراحی لوگو چه اصولی دارد؟ چه لوگویی برای کسب و کار من مناسب...

ادامه مطلب

لوگو یا نشان چیست؟

شان‌ یا لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری...

ادامه مطلب
 
Send this to a friend